Prowadzenie kampanii reklamowych na Facebooku umożliwia nam rozbudowany, ale niezwykle intuicyjny menedżer reklam. Przed wyborem określonego rodzaju kampanii, który chcielibyśmy zastosować, warto zapoznać się z rodzajami reklam, jakie mamy do wyboru. Każdy z nich charakteryzuje się innym wyglądem i predyspozycjami – zapoznaj się z nimi i wybierz najlepszą dla swojej strony!
Rodzaje reklam na Facebooku – prowadzenie kampanii reklamowych na Facebooku
Reklama w formie obrazu
Cechy charakterystyczne:
- najpopularniejsza i najprostsza ze wszystkich typów
- najczęściej składa się z grafiki oraz odnośnika do reklamowanej strony
- dozwolony format PNG lub JPG
- minimalna wysokość i szerokość to 600 pikseli
- wybór przycisku wzywającego do działania np. Zadzwoń, Pobierz, itp.
Reklama wideo
Cechy charakterystyczne:
- obsługuje prawie wszystkie formaty wideo, w tym także GIF
- może zostać uzupełniona o napisy
- czas trwania wideo to 1 sekunda do 240 minut, ale zalecana długość to 15 sekund
- dozwolone proporcje to 9:16 lub 16:9
- maksymalna wielkość pliku to 4 GB
Karuzela
Cechy charakterystyczne:
- format to kilka (od 2 do 10) kart, z których każda może być obrazem bądź filmem
- wykorzystywane materiały powinny mieć proporcje kwadratu – 1:1
- pozwala na sporą kreatywność – można w nieskończoność dobierać różne kombinacje przedstawiające produkty, historie bądź usługi
Kolekcje
Cechy charakterystyczne:
- opracowane dla urządzeń mobilnych
- składa się z obrazu głównego oraz filmu mającego za zadanie przyciągnąć uwagę internauty
- szczególnie polecany dla sklepów internetowych – po kliknięciu w główny element pojawiają się produkty wraz z ceną, które przenoszą do sklepu reklamodawcy
Pokaz slajdów
Cechy charakterystyczne:
- składa się z maksymalnie 10 obrazów
- są one wyświetlane pojedynczo, co 0,5 – 5 sekundy
- ten rodzaj ma także wybór muzyki czy przejścia w postaci zanikania
- maksymalna długość pokazu to 50 sekund w pętli
Materiał błyskawiczny (kanwa)
Cechy charakterystyczne:
- najbardziej zaawansowana forma prowadzenia kampanii reklamowych na Facebooku
- uruchamiana na pełnym ekranie
- posiada większość możliwości z poprzednich rodzajów reklam
- dostępnych jest kilka szablonów, ale możemy także stworzyć reklamę samodzielnie od podstaw
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@brett_jorda
Dodaj komentarz