Google Ads to przestrzeń reklamowa, która umożliwia tworzenie płatnych kampanii i docieranie do klientów poprzez różne formy promocji. Narzędzie to jest bardzo popularne wśród przedsiębiorców szukających szybkich i skutecznych sposobów na promocję biznesu z wykorzystaniem marketingu internetowego. Sprawdź, jakie rodzaje reklam Google Ads możesz wybrać, by pokazać się potencjalnym klientom.
Rodzaje kampanii Google Ads
Reklama PPC (ang. Pay Per Click) oferuje szerokie spektrum możliwości marketingowych, które spełniają oczekiwania zarówno właścicieli małych, lokalnych firm, jak i przedsiębiorstw sprzedających na międzynarodowych rynkach. Najpopularniejsze reklamy PPC to kampanie typu:
- Search
Reklama tekstowa, która wyświetla się jako płatny wynik wyszukiwania w Google. Kampanie w sieci wyszukiwania (search) bazują na ustalonych dla Twojej witryny słowach kluczowych i sprowadzają na nią ruch w postaci kliknięć, leadów, albo sprzedaży. Angażujące treści docierają do osób, które zostały uznane za grupę docelową.
- Display
Display to reklamy graficzne wyświetlane na portalach partnerskich należących do sieci reklamowej Google Ads. Kreacje graficzne podążają za użytkownikiem i wyświetlają się w odwiedzanych przez niego stronach internetowych. Tego typu kampanie prowadzi się w celu zwiększenia świadomości marki (Brand Awarness) lub zdobycia ruchu na stronie. Przygotowanie reklamy Display wymaga stworzenia kreacji o różnych wymiarach zgodnych z wytycznymi Google. Banery mogą być statyczne, dynamiczne lub elastyczne.
- YouTube – wideo w sieci YT i na stronach partnerów Google
Kampanie w serwisie YouTube są kampaniami wideo – filmy wyświetlają się użytkownikom przed lub podczas oglądania materiałów wideo na YT, a także jako propozycje do obejrzenia. Reklamy mogą być pomijalne (możliwość pominięcia po kilku sekundach) lub niepomijalne (wymuszają obejrzenie całej reklamy). Treści reklamowe pojawiają się także na stronach partnerskich należących do sieci reklamowej.
- PLA – reklamy produktowe
Kampanie w sieci reklamowej PLA (Product Listing Ads), których podstawowym celem jest konwersja w postaci sprzedaży. Reklamy tego typu przedstawiają zdjęcie produktu, jego nazwę, cenę oraz nazwę sklepu. Do ich przygotowania nie wybieramy samodzielnie słów kluczowych, ponieważ informacje do opisów są pobierane z tzw. feedu produktowego, czyli bazy danych o produktach, do której dostęp posiadają właściciele sklepów internetowych.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@grid50
Dodaj komentarz