
Cały świat przenosi się do Internetu, w tym oczywiście przedsiębiorstwa. W związku z tym digital marketing, a dokładnie jego specjaliści, stale muszą poszukiwać nowych rozwiązań, aby rozwijać swoją branżę i sprostać oczekiwaniom klientów. Z jakich innowacji będzie mogła korzystać agencja marketingowa przyszłości? Oto kilka propozycji, o których mówią fachowcy.
AI (Sztuczna Inteligencja)
Sztuczna inteligencja ma swój udział w obsłudze klientów już od dawna. Jednak jako stale rozwijająca się gałąź m.in. digital marketingu, oferuje coraz wyższy standard swoich usług. Dzięki AI użytkownicy mogą przez 24/7 uzyskać potrzebne im informacje w trakcie rozmowy z chatbotem. Ta forma komunikacji jest chwalona ze względu na swoją stałą dostępność, szybkość odpowiedzi, a także cierpliwość, ponieważ w odróżnieniu od człowieka, bot nie zirytuje się serią nawet najprostszych pytań. Dzięki niej można również dokonać prostych transakcji, zamówić usługę przewozową czy zabukować wakacje. Możliwości jest nieskończenie wiele!
Personalizacja
W natłoku informacji, z jakimi każdego dnia musi się zderzyć użytkownik Internetu, nie lada wyzwaniem jest zostać przez niego zauważonym. Szablonowe wiadomości wysyłane do wszystkich subskrybentów nie działają w sposób zachęcający do kupna usługi czy produktu i są ignorowane lub trafiają do spamu. Klienci preferują oferty spersonalizowane, które celnie określą ich gusta na podstawie informacji zebranych podczas ich podróży po sieci. Propozycje ubrań, wycieczek, jedzenia, czy filmów pojawiają się już na wielu platformach takich jak Netflix, czy Facebook i przedstawiają zadowalające specjalistów wyniki CTR (Click Through Rate). Personalizacja z pewnością będzie rosnąć w siłę wraz ze wzrostem ilości informacji o swoich użytkownikach.
Neuromarketing
Za jedną z najciekawszych innowacji w świecie digital marketingu zdecydowanie można uznać neuromarketing. Dzięki analizie aktywności mózgu i impulsów elektrycznych określane zostają angażujące dla odbiorcy bodźce. W ten sposób można stworzyć reklamy, maile, strony internetowe itd. dostosowane do preferencji użytkowników. Wywoływać będą one zamierzone przez ich autorów emocje i reakcje, które zachęcą potencjalnych klientów do dokonania transakcji.
Marketing internetowy prężnie idzie do przodu we wprowadzaniu nowych rozwiązań w życie, mając na względzie zarówno płynące z tego korzyści dla przedsiębiorców, ale także wygodę i zadowolenie klientów. Agencje marketingowe przyszłości zadecydują, która z powstających innowacji okaże się dla nich najskuteczniejszą metodą promowania marek w sieci.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/photos/GkSiiVuG3uI
Dodaj komentarz